logo
امروز : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۵
[ شناسه خبر : ۳۴۰۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ابهر خبر داد:

اجرای طرح فراگیر پرورشی و فرهنگی در مدارس شهرستان ابهر

اجرای-طرح-فراگیر-پرورشی-و-فرهنگی-در-مدارس-شهرستان-ابهر
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: طرح فراگیر پرورشی و فرهنگی در طول سال‌ تحصیلی در مدارس شهرستان ابهر اجرا می‌‌شود.

حمید کاوندی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: برنامه‌های فراگیر پرورشی و فرهنگی مدرسه بر اساس پنج هدف پایه؛ ایمان، امید، هویت، نشاط و خردورزی تدوین شده است و این فعالیت‌ها باید جذاب و نشاط‌آور برای دانش‌آموزان باشند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: دانش‌آموزانی که در رده سنی نوجوانان قرار می‌گیرند یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر در گرداب آسیب‌های اجتماعی، به شمار می‌آیند که به دلیل اقتضائات سنی و شرایط روحی و روانی خود در برابر مخاطرات اجتماعی، بسیار آسیب‌پذیرند.

کاوندی افزود: به این منظور مسئولیت خانواده و دستگاه‌های متولی مانند آموزش و پرورش برای پیشگیری از گرفتاری نوجوانان و جوانان که سرمایه مهم و مولد انسانی در جامعه به شمار می‌آیند در دام آسیب‌های اجتماعی بسیار سنگین و حساس است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: ارائه خدمات تخصصی روان‌شناختی و مشاوره‌ای و مددکاری به دانش‌آموزان دارای اختلال روان‌شناختی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص حوزه روان‌شناسی و مشاوره و ارتقاء هسته‌ مشاوره و ایجاد تیم‌های مداخله در بحران در فوریت‌های روان‌شناختی از برنامه‌های آموزش‌ و پرورش در خصوص آسیب‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه برنامه محوری در ذیل هدف پایه‌ای ایمان «اقامه نماز در مدارس» است، افزود: از مدیران مدارس درخواست می‌شود پیرامون این محور، اقدامات و راهکارهای اجرایی را در مدرسه خود عملیاتی کنند.

این مسئول تصریح  کرد: در حوزه امید نیز محوریت با برگزاری اردوهای دانش‌آموزی منظور شده است و هر مدرسه تلاش خواهد کرد دانش‌آموزان خود را به مدت ۲ روز در قالب اردوهای تربیتی مشارکت دهد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تحقق هدف پایه‌ای هویت، جنبه هویت اجتماعی با نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در تشکل‌های مدرسه مورد توجه است که بر همین اساس نیز مدیر مدرسه تلاش می‌کند تا هر دانش‌آموز در یکی از تشکل‌های مدرسه‌ نقش‌آفرینی کند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر